Dzięki utrzymywaniu odpowiedniej higieny pracy, możemy podnieść efektywność nauki dzieci. Ważne, aby kształtować u dziecka prawidłowe nawyki i samemu dawać dziecku odpowiedni przykład.
Na higienę pracy składa się organizacja:
miejsca pracy – to, jak je dostosujemy do potrzeb dziecka, może bardzo wiele zmienić, poprawić koncentrację i zmobilizować do nauki;
czasu pracy – odpowiednia organizacja pracy (rozplanowanie materiału do opracowania w kolejnych jednostkach czasowych, określenie czasu przerw, powtórek) pozwala kontrolować naukę.
A oto wybrane korzyści, płynące z zastosowania się do zasad odpowiedniego zorganizowania miejsca pracy i czasu nauki:
dziecko lepiej skoncentruje się przy lekcjach,
szybciej upora się z lekcjami,
lepiej opanuje materiał,
będzie mniej zmęczone po pracy,
łatwiej osiągnie swoje cele,
nauczy się dobrej organizacji,
mniej energii przeznaczy na mało istotne sprawy,
stanie się bardziej zdyscyplinowane,
osiągnie większą satysfakcje z efektów swojej pracy,
będzie miało więcej czasu na realizowanie swoich pasji, rozwijanie zainteresowań i inne przyjemności
bardziej polubi naukę,
będzie zdrowsze.
Pamiętając o tych korzyściach, łatwiej wprowadzisz zmiany niezbędne do osiągnięcia celów, realizacji marzeń.