RYSOWANIE. Zachęcaj dziecko do rysowania tego, co widzi, czuje; jak odbiera świat.
DRAMA. Ćwiczcie różne modele zachowywania się w określonych sytuacjach np. kiedy ktoś Wam dokucza, namawia do czegoś, jest agresywny, zaczepia Was. Odgrywajcie w domu scenki sytuacyjne, które spotykacie każdego dnia. Wymyślajcie, jak zachowalibyście się w takiej albo innej sytuacji.
OBOWIĄZKI. Utrwalaj w dziecku przekonanie, że jest potrzebne, że ma swoje zadania, że wypełnia jakąś ważną funkcję. Niech wszyscy domownicy uczestniczą w codziennych pracach, mają swoje stałe obowiązki.
TABLICA OBIETNIC. Wykonajcie z papieru tablicę, na której będziecie wpisywać swoje postanowienia i plany. Mogą to być obietnice związane np. ze zmianą postępowania. Tablica taka jest sposobem podsumowania w sytuacji konfliktu; popełnionego przewinienia lub realizacji celów.
ZNAJOMI. Spotykajcie się ze znajomymi. Zapraszajcie ich do domu. Pozwól dziecku na wprowadzenie w jego świat innych ludzi. Bliskie stosunki z kolegami mogą być budowane także poza szkołą. Przyjaciele są w okresie szkolnym potężnym punktem odniesienia dla Twojego dziecka.
ZABAWA. Wygłupiajcie się przed lustrem. Przebierajcie się, malujcie, róbcie miny.
KSIĘGA PRZYJACIÓŁ. Stwórz z dzieckiem księgę, zawierającą obrazki, zdjęcia, opisy jego przyjaciół.
GRY. Grajcie w gry, które rozwijają umiejętności językowe i komunikacyjne. Mogą to być gry słowne, zagadki, itp.
SAMOŚWIADOMOŚĆ. Rozwijajcie ją poprzez różne ćwiczenia, np. zabawy oparte o stwierdzenia: lubię..., chcę..., czuję się...., boję się....., chciałbym......, jest mi smutno gdy...... itp. zabawa może polegać np. na stworzeniu na podłodze planszy – gry, na której zaznaczone są pola z ww. stwierdzeniami, które gracz musi dokończyć, aby przejść dalej.