Rola Higieny Pracy w Nauce

Dzięki utrzymywaniu odpowiedniej higieny pracy, możemy podnieść efektywność nauki dzieci. Ważne, aby kształtować u dziecka prawidłowe nawyki i samemu dawać dziecku odpowiedni przykład.

Na higienę pracy składa się organizacja:

  • miejsca pracy – to, jak je dostosujemy do potrzeb dziecka, może bardzo wiele zmienić, poprawić koncentrację i zmobilizować do nauki;

  • czasu pracy – odpowiednia organizacja pracy (rozplanowanie materiału do opracowania w kolejnych jednostkach czasowych, określenie czasu przerw, powtórek) pozwala kontrolować naukę.

A oto wybrane korzyści, płynące z zastosowania się do zasad odpowiedniego zorganizowania miejsca pracyczasu nauki:

  • dziecko lepiej skoncentruje się przy lekcjach,

  • szybciej upora się z lekcjami,

  • lepiej opanuje materiał,

  • będzie mniej zmęczone po pracy,

  • łatwiej osiągnie swoje cele,

  • nauczy się dobrej organizacji,

  • mniej energii przeznaczy na mało istotne sprawy,

  • stanie się bardziej zdyscyplinowane,

  • osiągnie większą satysfakcje z efektów swojej pracy,

  • będzie miało więcej czasu na realizowanie swoich pasji, rozwijanie zainteresowań i inne przyjemności

  • bardziej polubi naukę,

  • będzie zdrowsze.

Pamiętając o tych korzyściach, łatwiej wprowadzisz zmiany niezbędne do osiągnięcia celów, realizacji marzeń.

Autor: Barbara Ukleja psychopedagog kreatywności trener Centrum Edukacji SENSUS



Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Jeszcze nie ocenione. Bądź pierwszym który oceni ten wpis!
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.



Informacja o dotacji

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość.