Program każdorazowo zostaje dostosowany do potrzeb i możliwości grupy, w której jest realizowany. Dzięki temu może pomóc każdemu dziecku w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej i umiejętności społecznych.
Co to znaczy?
Oznacza to, że poprzez różnorodność zadań i ćwiczeń dzieci mają szansę poznać siebie i zrozumieć otaczający nas świat, uczą się, jak się porozumiewać z innymi, jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe, jaką znaleźć dla siebie formę ekspresji, jak się bezpiecznie bawić, uczyć, jakim być, by żyć przyjemniej i łatwiej.
Zajęcia zwierają w sobie ćwiczenia o charakterze artystycznym, opartym o teatr, taniec, muzykę i plastykę. Dzięki tej różnorodności nie są dla dzieci nudną lekcją, ale przede wszystkim zabawą i wyprawą w krainę własnego umysłu i wnętrza. Wiele ćwiczeń opartych jest o różne symulacje, zabawy tematyczne, zadania dramowe, dzięki którym dzieci i młodzież w praktyce nabywają umiejętności społecznych i wiedzy z zakresu inteligencji emocjonalnej.
Program kładzie także nacisk na uwrażliwienie zmysłowe małego i dużego uczestnika, na umiejętne wyciszanie się i odpoczynek.
Te wszystkie komponenty są szansą dla młodego człowieka na zabawę i edukację, na zdobycie wiedzy, która z pewnością przyda się w codziennych kontaktach rodzinnych, towarzyskich i zawodowych.
Autor: Magdalena Jankowska – autorka programu zajęć "Drzewko Szczęścia" stymulujących rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci i młodzieży; animator kultury, instruktor zajęć teatralnych, komunikacyjnych, twórczych; związana z instytucjami kulturalnymi i wychowawczo-edukacyjnymi we Wrocławiu.